Mot ett ljusare diabetesliv

Experiment i mat och motion för 100% insulinOberoende

Magont och ännu mindre energ – Stomach Ache and Less Energy

Posted by DiT på december 18, 2010

DAGENS INLÄGG
Strax efter lunch började det kurra ordentligt i magen. Ett toalett besök hjälpte dock en del men energin saknades ordentligt. Ingen motion idag. Läste att första veckan på LCHF-dieten kan få en att tappa energin till en början men att när man väl får i sig fetterna så bör den komma tillbaka. Vet dock inte om jag lyckats få i mig tillräckligt med fetter och fibrer.

Jag behöver absolut läsa på mig om alternativa energikällor. Har ätit ostskivor med smör på i fina rullar för att inte snåla som mellanmål och kvällsmål och får se hur det känns längre fram. Dessvärre har mitt internet krånglat de 2 senaste dagarna så jag har hamnat lite efter i påläsningen. Med ordentlig koll på näringsinnehållet i olika livsmedel har jag dock fått en bra känla för vilka fetter jag NU behöver: ALLA NATURLIGA med extra avstånd från transfetter, artificiella omega 6-fetter och liknande.

Gott att ha doktor Dahlqvist stöd i rådet att äta feta oster och liknande. Med en mage van vid fettsnål mat efter all denna tid som diabetiker blir det en liten utmaning att omvänja den, men nog ska det gå med det goda fetterna. 🙂

Just idag känner jag mig dock inget vidare och inte så sugen på att äta en massa fet mat. Tar det därmed lugnt och vilar för att komma igång ordentligt med dessa nya rutiner på riktigt inom kort.

Kommentera

 
